به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو 206 مدل پایین نروید

به گزارش وبلاگ اشاره، گجت نیوز نوشت: پژو 206 با ظاهر مجذوب نماینده خود در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروها در بازار ایران محسوب می گردد، اما کارشناسان توصیه می نمایند سمت خرید مدل های پایین آن نروید

به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو 206 مدل پایین نروید

پژو 206 به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروها در بازار ایران محسوب می گردد؛ اما چرا کارشناسان توصیه می نمایند به سمت خرید مدل پایین این هاچ بک نروید؟

استهلاک زیاد و حساس بودن سیستم هیدرولیک

پژو 206 همچون زانتیا جزو خودروهای پر استهلاک محسوب می گردد و حتی اگر آن را بدون استفاده در پارکینگ قرار دهید نیز استهلاک خاص خود را به همراه خواهد داشت. مهم ترین استهلاک این خودرو به سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان، اکسل و جلوبندی مربوط می گردد که البته سیستم هیدرولیک را باید بزرگترین معضل این خودرو دانست. در واقع سیستم هیدرولیک پژو 206 بسیار حساس و استهلاک پذیر بوده و این موضوع در مدل های پایین آن بیشتر به چشم می آید.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | موشک مخوف آمریکایی سالم به دست روس ها افتاد

  • عکس | خون این مرد از طلا هم ارزشمندتر است!

پژو 206 مدل 80 که آن را با عنوان تیپ 1 می شناسند پس از چند سال با این مشکل روبرو خواهد شد. از این رو در مدل های 80 تا مدل 85 به احتمال 95 درصد هیدرولیک آنها پس از مدتی سروصدا نموده و مالکان باید آن را تعویض نمایند.

خرابی دسته راهنما

دسته راهنما یکی دیگر از مسائل مدل های پایین پژو 206 محسوب می گردد که بسیاری آن را با نام سیستم کام 2000 می شناسند. در واقع این سیستم که یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو به شمار می رود بسیار حساس بوده و به همین علت احتمال خرابی آن زیاد است.

دسته راهنما این خودرو بعد از گذشت 10 سال کارکرد با مشکل اتصالی روبرو شده که علاوه بر از کار افتادن راهنماها، در کیلومترهای بالاتر با اختلال روبرو شده و پس از مدتی بوق خودرو نیز غیر فعال می گردد. یکی دیگر از مسائل این سیستم نیز روشن بودن دائم چراغ های جلو محسوب می گردد. البته هزینه تعمیر سیستم کام 2000 حدود 200 تا 250 هزار تومان بوده و به همین علت باید هنگام خرید پژو 206 از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

ضعیف بودن جلوبندی پژو 206

یکی دیگر از معایب پژو 206 سیستم جلوبندی ضعیف آن محسوب می گردد. البته مدل های پایین این خودرو نسبت به مدل های بعدی از جلوبندی بهتری بهره می برند، اما به علت کارکرد زیاد کارایی خود را از دست داده و باید آن را تعویض کرد. هرچند تعویض یا تعمیر جلوبندی تمام خودروها پس از چند سال یک موضوع عادی محسوب می گردد، اما با توجه به قیمت زیاد قطعات این خودرو برای تعویض و تعمیر کامل جلوبندی حداقل باید 2 میلیون تومان هزینه کنید.

ضعیف بودن بوستر ترمز

پژو 206 از سیستم ترمز بسیار خوبی بهره می برد و تمام چرخ های تیپ های بالای آن به سیستم دیسکی مجهز شدند؛ اما سیستم بوستر ترمز این خودرو ضعیف بوده و پس از چند سال در زمان ترمزگیری صدای سوت فراوری می نماید و از زیر پای راننده آن نیز هوا خارج خواهد شد. از این رو تعویض بوستر ترمز حدود 2 میلیون تومان هزینه به همراه خواهد داشت.

خرابی گیربکس پژو 206 تیپ 6

سیستم گیربکس تیپ 6 این هاج بک معایب خاص خود را به همراه داشته و مالکان برای تعمیر آن باید هزینه زیادی را پرداخت نمایند. ضمن این که تعداد اندکی از تعمیرکاران فرایند تعمیر و سرویس گیربکس های اتوماتیک را انجام می دهند و همین موضوع هزینه ها را افزایش خواهد داد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو 206 مدل پایین نروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو 206 مدل پایین نروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید