فعالیت 4ساله شرکت توسعه گردشگری ایران آنالیز شد
به گزارش وبلاگ اشاره، در نشست آنالیز عملکرد شرکت توسعه گردشگری ایران که عصر امروز دوشنبه 4 مرداد 1400 برگزار گردید، علاوه بر دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه، علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل، رامین افشاری رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری ایران، علی جیرفتی مدیرعامل شرکت و تعدادی از اعضای هیئت مدیره و معاونان این شرکت هم حضور داشتند.
وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست بعد از شنیدن صحبت ها و گزارش عملکرد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: به سهم خودم از کوشش های صورت گرفته در این شرکت تشکر می کنم.
دکتر علی اصغر مونسان اضافه نمود: این شرکت از زمان شیوع کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و در این دوران یکی از مجموعه هایی که به آن فشار وارد آمد، شرکت توسعه گردشگری ایران است، لذا بابت صبوری و در عین حال کوشش مدیران و کارکنان این شرکت در این دوران تشکر و قدردانی می کنم.
او اضافه نمود: این شرکت در اوایل دچار مشکلاتی بود از جمله این که ساختار مناسبی نداشت و مدیریت این شرکت کار سختی بود خصوصا این که کرونا هم باعث شد تا روزهای سخت تری را این شرکت پیش رو داشته باشد، با این حال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: اقداماتی که در این شرکت در چهار سال گذشته صورت گرفته جای قدردانی ویژه دارد. من از همه کارکنان و مدیران این شرکت که زحمت کشیدند تشکر می کنم و برای همه آن ها آرزو می کنم که ایامی خوب، با عزت، با برکت و همراه با خدمت به مردم عزیزمان داشته باشند.
شرکت توسعه گردشگری ایران، مجموعه ای الگو در استان ها
در این نشست هم چنین علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با تشریح اهم فعالیت ها و عملکرد این شرکت از سال 96 تا کنون گفت: این شرکت از سال 1347 تاسیس شده و عمده فعالیت آن تا سال 86 در حوزه هتل داری متمرکز بود و از سال 86 به بعد با ایجاد واحدهای استانی به تحقق ماموریت های سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاری نموده است.
او اضافه نمود: در چهار سال گذشته با تدوین سیاست ها و دستورالعمل های مناسب و هدف گذاری صحیح شرکت توسعه گردشگری ایران در هر استانی که فعالیت داشته جزو برترین ها بوده و در واقع می توان گفت که واحدهای استانی این شرکت در هر استان الگو هستند.
جیرفتی ادامه داد: برای این که بتوانیم به اسم یک شرکت الگو فعالیت داشته باشیم، اقدامات مهمی را در دستور کار قرار دادیم که به صورت عمده به دو بخش تقسیم می گردد، یک بخش نوسازی هتل ها و تاسیساتی که در اختیار داشتیم و بخش دیگر ارتقای کیفیت خدمات بود.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، اضافه نمود: موضوع نوسازی و بهسازی هتل ها و تاسیسات گردشگری در اختیار این شرکت به خوبی انجام شد و نتایج خوبی را هم در پی داشت. از جمله در تهران هم بعد از نوسازی هتل لاله و ایجاد یک لابی تازه شاهد افزایش رضایتمندی و در نتیجه بالا رفتن عایدی در این هتل بودیم.
او ادامه داد: علاوه بر بازسازی تاسیساتی که در اختیار داشتیم، ایجاد انضباط اقتصادی، راه اندازی اتوماسیون اداری، ایجاد مفاصا حساب اقتصادیاتی، شناسایی اموال شرکت و ثبت در سامانه، اتصال مستقیم دستگاه های کارت خوان به خزانه و ... از مهمترین اقداماتی است که در چهار سال گذشته در این شرکت صورت گرفته است.
جیرفتی در ادامه به شیوع کرونا اشاره نمود و ادامه داد: شیوع کرونا باعث شد تا روزهای سختی را پیش رو داشته باشیم اما به لطف خدا و حمایت های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شرکت فرایند توسعه ای خود را ادامه داد و بنا بر تاکید دکتر مونسان حتی یک نیرو از این شرکت از زمان شیوع کرونا تا کنون تعدیل نشده است.
در ادامه این نشست بعلاوه رئیس هیئت مدیره و تعدادی از معاونان شرکت هم به بیان نظرات و ارائه گزارش عملکرد پرداختند.
باشگاه وبلاگ اشاره
منبع: گردشبان