مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ اشاره، مهمانداران هواپیما در طول سفر هوایی با مهربانی و روی گشاده در اختیار مسافران هستند، اما گاهی بعضی از مسافران با رفتارهایی نسنجیده، باعث رنجش آن ها می شوند. می دانید چه رفتارهایی باعث می گردد مهمانداران شما را قضاوت نمایند؟

مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت اول)

مهمانداران هواپیما از اعضای خدمه پرواز هستند که واقعا سفر هوایی را قابل تحمل می نمایند. آن ها برایتان نوشیدنی می آورند و هر جایی که احتیاج باشد، به یاری تان می آیند.

با این وجود مسافران همواره با مهمانداران رفتار خوبی ندارند؛ گاهی اوقات سوالات نامربوط می پرسند، ممکن است در دستشویی سیگار بکشند یا با سایر مسافران دعوا نمایند و از مهماندار بخواهند در این مشاجره مداخله کند. از مهمانداران و سایر خدمه پرواز سوالاتی در خصوص اینکه از کدام رفتارهای مسافران متنفر هستند، سوال شده است؛ در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که مهمانداران بر اساس چه رفتارهایی شما را قضاوت می نمایند (حتی اگر آنقدر باادب باشند که قضاوت شان در خصوص مسافران را به رویشان نیاورند و در قبال آن ها سکوت نمایند).

نشستن روی جایگاه های فرست کلاس با بلیط اکونومی

شاید بعضی از مسافران فکر نمایند که اگر با بلیط اکونومی در جایگاه های فرست کلاس خالی بنشینند، هیچ کس متوجه نمی گردد. اما باور کنید مهمانداران متوجه می شوند! Sherry Saehlenou، که 29 سال مهماندار Pan Am و United Airlines بوده است، می گوید:

مهمانداران مجبور هستند با چنین مسافرانی برخورد نمایند و آن ها را به جایگاه خود بازگردانند. بیشتر مسافران نمی دانند که خدمه پرواز لیست مسافران را در اختیار دارند؛ بنابراین آن ها می دانند شما باید دقیقا کجا بنشینید.

Saehlenou در ادامه می گوید:

یک بار یکی از مسافران که دانش آموز دبیرستانی بود و از طرف مدرسه با گروهی به سفر می رفتند، از گروه شان جدا شد و اصرار داشت که در بیزینس کلاس بنشیند. او وقتی دید بهانه ها و حرف هایش کارساز نیست، مجبور شد به جایگاه خود بازگردد.

توصیه ما: اگر می خواهید در جایگاه های فرست کلاس بنشینید، باید بلیط هواپیما فرست کلاس بخرید.

قبل از نوبت سوار هواپیما شدن

در فرایند سوار شدن مسافران به هواپیما، مسائل زیادی وجود دارد. با این حال این علت نمی گردد که شما بخواهید قوانین را نقض کنید. ماموران ورودی و مهمانداران اصلا خوش شان نمی آید بخواهید قبل از اینکه نوبت تان گردد، سوار هواپیما شوید. ممکن است فکر کنید که مهمانداران اصلا متوجه این کار شما نمی شوند، اما آن ها تسلط کامل بر فرآیند سوار شدن بر هواپیما دارند.

بنابراین اگر آن ها ببینند کسی چنین کاری می نماید، حتما به او تذکر می دهند. همان طور که Saehlenou می گوید، مهمانداران حتما با این کارتان، در خصوصتان فکرهای خوبی نمی نمایند. آن ها شاید جلوی شما را نگیرند، اما حتما در خصوصتان قضاوت خواهند کرد.

توصیه ما: کمی تحمل کنید و در صف بایستید. یا اگر واقعا می خواهید اولین نفری باشید که سوار هواپیما می شوید، هزینه خدمات تشریفات اختصاصی را پرداخت کنید.

گذاشتن چمدان دستی در اولین صندوقی که بالای سرتان می بینید

فضای موجود در صندوق های بالای سر در هواپیما محدود است (به خاطر هزینه های سرسام آوری که ایرلاین ها برای اضافه بار چمدان هایی که به قسمت بار می رود، درخواست می نمایند). با این وجود باید بقیه مسافران را نیز در نظر بگیرید و حق آن ها را نیز رعایت کنید. آن ها نگران پیدا کردن جایی برای کوله پشتی یا چمدان شان هستند.

Saehlenou می گوید:

من همواره از اینکه ببینم مسافری به محض سوار شدن بر هواپیما وسایل شان را در صندوق بالای سرشان می گذارند و سپس به طرف جایگاه شان که در انتهای هواپیما است می فرایند، آزرده می شوم.

شما حتی نباید چمدان و وسایل تان را به زور زیر جایگاه هایتان جا دهید؛ این کار هم مهمانداران را آزرده خاطر می نماید.

توصیه ما: چمدان تان را تا جایی که می توانید، سبک ببندید و کوله پشتی و وسایل تان را جایی نزدیک جایگاه تان قرار دهید.

ضربه زدن به دیگران با کوله پشتی

آیا بار سفرتان زیاد است؟ منطقی به نظر می رسد که بخواهید کوله پشتی تان را روی شانه هایتان بیندازید. با این حال بیشتر مسافران ممکن است به کوله پشتی تان برخورد نمایند و مهمانداران به این نکته هم توجه می نمایند.

همان طور که Saehlenou شرح می دهد، کوله پشتی این افراد، هنگامی که به چپ یا راست می چرخند تا وسایل شان را روی صندوق های بالای سرشان بگذراند، به مسافرانی که روی جایگاه نشسته اند برخورد می نماید. در هواپیما فاصله زیادی بین شما و جایگاه های کناری وجود ندارد و به احتمال زیاد، کوله پشتی تان با صورت مسافران دیگر برخورد خواهد نمود.

توصیه ما: خیلی مراقب کوله پشتی تان باشید که به کسی برخورد نکند یا اینکه آن را در دستان تان نگه دارید.

گذاشتن چمدان یا کیف زیر جایگاه و پای سایر مسافران

همه ما می دانیم که نباید تمام فضای صندوق بالای سر مسافران را با وسایل خودمان اشغال کنیم. با این حال گذاشتن کیف یا ساک زیر جایگاه مسافران دیگر (فضایی که آن ها باید پایشان را بگذارند) نیز کار اشتباهی است.

Adeodata Czink، موسس Business of Manners می گوید:

اینکه کسی فکر کند جایگاه های کنارشان نیز متعلق به آن ها است، واقعا گستاخی است.

چنین مسافرانی معمولا بار زیادی به همراه دارند و در نتیجه نمی توانند جایی در صندوق بالاسرشان برای گذاشتن این وسایل پیدا نمایند؛ بنابراین به خود این اجازه را می دهند که وسایل شان را زیر پا و جایگاه مسافر کناری بگذارند.

توصیه ما: همان طور که نباید تمامی فضای صندوق بالای سر مسافران را با وسایل تان اشغال کنید، هرگز کیف یا هر وسیله دیگر را زیر پای مسافران دیگر قرار ندهید.

بلافاصله پس از سوار شدن به هواپیما، درخواست خدماتی که در خود فرودگاه دسترسی به آن وجود دارد

استفانی ریورز (Steffanie Rivers) مهمانداری است که کتاب کاملی در خصوص اسرار صنعت هواپیمایی نوشته است. به نظر او یکی از کارهایی که مهمانداران، مسافران را با آن قضاوت می نماید، این است که بعضی از مسافران دقیقا بلافاصله پس از سوار شدن به هواپیما درخواست هایی می نمایند که می توانستند به راحتی در فرودگاه و قبل از سوار شدن به هواپیما به آن ها دسترسی داشته باشند. او در ادامه چند مثال می زند:

مثلا آن ها می خواهند از حمام استفاده نمایند یا آب بنوشند یا حتی جایگاه شان را عوض نمایند.

در ترمینال فرودگاه ها حمام های بزرگ تری وجود دارد. علاوه بر این، فروشگاه ها و غرفه هایی که در فرودگاه وجود دارد، آب سالم می فروشند. و وقتی تمامی مسافران سوار هواپیما شده اند و جایگاه خالی ای وجود ندارد، مهماندار نمی تواند هیچ یاریی به شما کند که جایگاه تان را عوض کنید.

توصیه ما: اگر می دانید که به زودی و هنگام سوار شدن به هواپیما به چیزی احتیاج خواهید داشت، سعی کنید از قبل آن را برطرف کنید.

صحبت کردن با تلفن هنگام شرح اقدامات ایمنی در هواپیما به وسیله مهماندار

جوک های زیادی در خصوص شرح اقدامات ایمنی در هواپیما ساخته اند. با این حال مهمانداران باید به شما شرح دهند که تجهیزات ایمنی هواپیما چگونه کار می نماید؛ و شما باید به این شرحات با دقت گوش دهید تا در صورت وقوع حوادث احتمالی، بدانید که باید چه کاری انجام دهید.

Saehlenou می گوید که همواره از اینکه مسافران حین شرحات اقدامات ایمنی در هواپیما با تلفن صحبت نمایند و توجهی به حرف های مهماندار نداشته باشند، آزرده می گردد. تماس لحظه آخری شما شاید مهم باشد، اما این هم مهم است که بدانید که در مواقع اضزرار باید چه کار کنید و ماسک اکسیژن و سایر تجهیزات ایمنی کجا قرار دارند و چگونه باید از آن ها بهره ببرید.

توصیه ما: گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و 2 دقیقه به شرحات مهماندار در خصوص اقدامات ایمنی با دقت گوش کنید.

درخواست از مهمانداران برای باز کردن پنجره!

Dan Boland، موسس Holidayers و خلبانی که 11 سال سابقه کار دارد، می گوید او و همسرش که به مدت 10 سال است مهماندار هواپیما هستند، از مسافران رفتارهای عجیب و غریب زیادی دیده اند.

به خصوص زمانی که همسرش در پروازهایی به مبدا چین حضور دارد، بعضی از مسافران از مهمانداران درخواست می نمایند که پنجره ها یا در اضطراری را باز کند تا هوای تازه در داخل کابین جریان پیدا کند. شاید باورکردنی نباشد، اما این درخواست ها در کشتی های مسافرتی نیز وجود دارد. او در ادامه می گوید:

گاهی مسافران حتی پنجره های اضطراری و سرسره اضطراری را باز می نمایند! این امر سبب لغو پرواز می گردد، چون سرسره اضطراری باید با استفاده از دستگاه و ماشین آلات خاصی دوباره جمع و بسته بندی گردد.

توصیه ما: به یاد داشته باشید برخلاف زمانی که با ماشین سفر می کنید، نمی توانید در سفر هوایی نیز پنجره ها را برای هوا خوردن باز کنید!

بی ملاحظگی در قبال بچه ها سایر مسافرها

Krista Canfield McNish، فردی که به طور مکرر سفر می نماید و تا به امروز به 66 کشور جهان رفته، پروازهای زیادی را تجربه نموده است. به همین علت او خوب می داند چه چیزی باعث آزار مهمانداران می گردد. او می گوید:

در یکی از پروازهای اخیر چند کودک گریه می کردند و بیشتر مسافران به آن ها و والدین شان چپ چپ نگاه می کردند.

McNish به شما توصیه می نماید که اگر فکر می کنید گریه بچه ها شما را اذیت می نماید، یک هدفون به همراه داشته باشید؛ با این حال او فکر می نماید باید والدینی که در این شرایط قرار گرفته اند را درک کرد:

به جای چپ چپ نگاه کردن و استرس دادن به خود و دیگران، کوشش برای یاری به والدینی که خسته هستند می تواند گزینه بهتری برای تحمل این شرایط باشد.

توصیه ما: در خصوص صدای بچه ها در پرواز غر نزنید. علاوه بر این، با والدین آن ها با پرخاش و عصبانیت رفتار نکنید.

بسیار آرام حرف زدن، طوری که مهماندار صدای شما را نشنود

چه آب بخواهید و چه مهماندار را برای یاری در شرایط اضطراری صدا بزنید، باید به قدری بلند حرف بزنید که او صدایتان را بشنود. ریورز می گوید:

بیشتر مسافران بسیار آرام حرف می زنند، طوری که با سر و صدای هواپیما نمی توان صدای آن ها را شنید.

او در ادامه اضافه می نماید:

یاری من را می خواهید یا نه؟ اگر جواب تان بله است، محض رضای خدا هم که شده، بلند حرف بزنید!

توصیه ما: احتیاج نیست فریاد بزنید، اما به قدری بلند حرف بزنید که مهماندار صدایتان را بشنود.

بلند بلند حرف زدن در طول پرواز

برعکس، بعضی افراد هم اصلا مشکل آرام حرف زدن ندارند. در حقیقت برای همه دردناک است که پیش کسی بنشینیم که با صدای خیلی بلند حرف می زند.

Czink، کارشناس تشریفات و ضوابط اخلاقی، بلند بلند حرف زدن را نوعی بی تربیتی می داند. او می گوید:

3 برابر بلندتر از دیگران حرف نزنید، ما صدایتان را می شنویم؛ ممنون.

اگر شما هم با صدای بلند صحبت می کنید، سعی کنید در طول پرواز با همراهان تان مکالمه طولانی مدت نداشته باشید، به خصوص زمانی که سایر مسافران می خواهند بخوابند.

توصیه ما: ما قول می دهیم که اصلا لازم نیست که فریاد بزنید.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ اشاره، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / yourfreecareertest.com / cheatsheet.com

به "مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانداران شما را بر اساس چه رفتارهایی قضاوت می نمایند؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید