انواع نو گیربکس ایران خودرو ، تی اف 21 محصول نو ایران خودرو

به گزارش وبلاگ اشاره، آخرین اخبار انواع نو گیربکس ایران خودرو، تی اف 21 محصول نو ایران خودرو و پلتفرم های مورد استفاده این خودروسازی را در این گزارش بخوانید.

انواع نو گیربکس ایران خودرو ، تی اف 21 محصول نو ایران خودرو

وبلاگ اشاره - امین آزاد: کیانوش پورمجیب قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو در گفت و گوی اختصاصی با وبلاگ اشاره از آخرین اخبار مربوط به انواع نو گیربکس ایران خودرو، تی اف 21 خودروی نو ایران خودرو و پلتفرم های مورد استفاده این خودروسازی گفت.

وبلاگ اشاره - در صنعت خودروی ما در زمینه گیربکس ضعف هایی وجود دارد. گیربکس هایی که ایران خودرو استفاده می کند همه قدیمی های پژو از سری بی ای هستند و تازه به سمت گیربکس شش سرعته رفته اید. برای اینکه این مشکل اساسی حل شود، قرار است چه کار کنید؟

پورمحیب: گیربکس شش سرعته اولین سری گیربکس های نوی بود که در ایران خودرو تولید شد. گیربکس اِی اِم تی یا گیربکس نمیه اتوماتیک گیربکس بعدی است که عرضه می شود. و نهایتا گیربکس دی سی تی یا گیربکس اتوماتیک دابل کلاچ که از برنامه های نسبتا میان مدت شرکت نیرو محرکه است. به این ترتیب می توانیم بگوییم که عملا فاز گذار از گیربکس بی ای به عنوان یک گیربکس قدیمی شروع شده و ظرف دو تا سه سال آینده گذار ما به سمت گیربکس های نو شروع می شود. البته مونتاژ گیربکس اتوماتیک هیدرولیک را هم در دستور کار داریم. الان خط مونتاژ این نوع رابالای 8 درصد در نیرو محرکه چیدیم و در آینده نزدیک مونتاژ گیربکس اتوماتیک را هم انجام خواهیم داد. به این ترتیب گیربکس ای تی، دی سی تی ملی و نیمه اتوماتیک را در دستور کار داریم.

انواع نو گیربکس ایران خودرو / تی اف 21 محصول نو ایران خودرو

وبلاگ اشاره - در تولید گیربکس دی سی تی با کدام شرکت همکاری کردید؟

پورمجیب: گیربکس دی سی تی را بنچ مارک کردیم. اگر بگویید لایسنس خریدید، هرگز! ما لایسنس نخریدیم. بنچ مارک یا استفاده از بهترین های این صنعت را مدنظر قرار دادیم. چندین گیربکس را دمونتاژ و پیاده و درس آموخته های آن را استفاده کردیم و به یک کاسپت و ایده بهینه رسیدیم. ولی حتما هنگام صحه گذاری گیربکس، از سوپروایزر خارجی به عنوان یک متخصص استفاده خواهیم کرد.

وبلاگ اشاره - قرار است در گیربکس دی سی تی از سیستم خشک استفاده شود یا از سیستم تر؟

پورمجیب: از سیستم تر. چون سیستم خشک معایب خاص خود را دارد. در بررسی های اولیه ای که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از سیستم تر استفاده کنیم.

وبلاگ اشاره - هدف گذاری شما استفاده از این گیربکس روی جه محصولی است؟

پورمجیب: طبیعتا مهم ترین محصولات ما تارا و کا 125 / K125 کراس اوور ایران خودرو هستند و روی این محصولات از گیربکس دی سی تی استفاده خواهد شد.

انواع نو گیربکس ایران خودرو / تی اف 21 محصول نو ایران خودرو

وبلاگ اشاره - روی پلتفرم 301 که در تارا دارید و روی کا 125 هم خواهید داشت، قرار است یک هاچبک هم تولید کنید. این پروژه به کجا رسید؟

پورمجیب: خودرو هاچبک به نام تی اف 21 مطرح است. که نمی توانیم بگوییم هاچبک کامل است، بلکه یک مینی اس یو وی است. ولی نیچر آن هاچبک است. فروردین ماه امسال استارت عملی تی اف 21 خورد. در مرکز تحقیقات زمان بندی 18 ماهه برای آن تعریف شده است و همین الان در سیر پروژه و با شدت و قدرت در حال اجرا است.

وبلاگ اشاره - پلتفرم تی اف 21 پیشرفته 301 است که در پژو 206 استفاده می شود. کِی قرار است دست از سر پلتفرم های پژو برداریم؟

پورمجیب: تاکید می کنم بازی با این کلمات پلتفرمی گمراه کننده ست. وقتی شما وارد محتوای پلتفرم های خود پژو می شوید، پلتفرم نو با یک نام نو، با پلتفرم قدیمی بیش از ده درصد اختلاف ندارد. این تغییرات ناشی از یک سری بهبودها و یک الزامات استانداردی نو است که به آنها دسترسی پیدا می کنند. و در نهایت پلتفرم را در قالب نامی نو معرفی می کنند. این به آن معنا نیست که از بیخ پلتفرم قبلی را کوبیدند و گذاشتند کنار و یک پلتفرم نو بالا آوردند و طراحی کردند. این رویه همه خودروسازهای دنیا است.

پس اگر در فرآیندهای اجرایی روز به روز بهتر عمل می کنیم و از بهترین ها در پلتفرم هامون استفاده می کنیم، راه غلطی نیست و نمی توان گفت که ما پلتفرم 206 را داریم، بلکه این بهبود یافته است.

وبلاگ اشاره - چند سال پیش قرار بود در همکاری با شرکت ریکاردو پلتفرم نوی طراحی کنید و ما به دانش طراحی پلتفرم دست پیدا کنیم. فکر می کنم این برنامه متوقف شده است.

پورمجیب: همچنین قرار بود با هیوندایی پاور تک در بخش گیربکس همکاری کنیم. پرین فارینا به عنوان بیس اصلی در بخش طراحی پلتفرم است. اما این پروژه در ذات شکست خورده بود و در همان ابتدا هم محکوم به شکست شد. حجم سرمایه فوق العاده بالایی نیاز داشت زیرا می خواستیم کفی، موتور و سیستم های برق و الکترونیک را هم طراحی کنیم. هیچ خودروسازی را در دنیا پیدا نمی کنید که یک خودرو را از بیس بالا بیاورد و تحت نام یک خودرو نو معرفی کند. اینها همه بهبود یافته هستند. برخی مواقع این بهبودها بسیار عمیق هستند و برخی مواقع محدود و جزئی.

وبلاگ اشاره - در زمینه موتورهای سه سیلندر ایران خودرو مشغول کار است. انتقادهایی که وجود دارد این است که الان صنعت خودرو دنیا در حال حرکت به سوی خودروهای هیبریدی و برقی است و ما تازه روی خودروهای سه سیلندری کار می کنیم که تکنولوژی آنها برای ده سال قبل است.

پورمجیب: واقعیت این است که این سوال جوابی صفر و یکی ندارد. محصولات ما تنوع ابعاد و میزان دارد و با یک نوع موتور نمی توانیم پاسخگوی تمام پلتفرم ها باشیم. ورژن آی کاتری 1.3 لیتر توربوشارژ جی دی آی برای بسیاری از محصولات کلاس سی و حتی کلاس کراس اوور ما پاسخگو است. و مهم تر از آن حتی اگر به سمت موتورها هیبریدی برویم حتما یک موتور 1.3 لیتری یا همان کم مصرف خواهیم داشت.

عکس سدان برقی ایران خودرو ساخت شرکت جتکو

وبلاگ اشاره - در زمینه خودروهای برقی، جتکو مشغول چه کاری است؟

پورمجیب: این شرکت پروژه تارای برقی را دارد که آخر امسال نمونه آن قابل رانش است. موتور و باتری های آن طبیعتا از خارج از کشور تامین می شود، اما برای تک تک آنها برنامه ساخت داخل وجود دارد و این الزام جتکو بوده است که در پروژه محصولی را متولد کند که بتوان ساخت داخل کرد.

منبع: بیت ران

به "انواع نو گیربکس ایران خودرو ، تی اف 21 محصول نو ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع نو گیربکس ایران خودرو ، تی اف 21 محصول نو ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید