تصمیم خودسرانه تولیدکنندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت

به گزارش وبلاگ اشاره، در حالی که کوشش تولیدکنندگان لوازم خانگی برای کسب مجوز افزایش قیمت نتیجه نداده، خودسرانه فهرست نو قیمت های خود را در دو هفته اخیر به بازار ابلاغ نموده اند.

تصمیم خودسرانه تولیدکنندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت

به گزارش گروه مالی وبلاگ اشاره، طی یک ماه گذشته تولیدنمایندگان لوازم خانگی به بهانه های مختلف رایزنی هایی برای کسب مجوز افزایش قیمت با سازمان حمایت انجام دادند، اما در نهایت گویا این موضوع به تصویب سازمان حمایت نرسیده است.

گواه این مطلب را باید اظهارات روز گذشته مفتح معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت دانست، چرا که وی اعلام نموده است لوازم خانگی جزو کالا های مشمول درج قیمت تولیدنماینده است و مجوزی برای افزایش قیمت تولیدنماینده صادر نشده است. برهمین اساس اگر افزایش قیمتی اعمال شده باشد غیرقانونی و بدون مجوز است و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

اظهارات این مقام مسئول در وزارت صنعت نشان از آن دارد که کوشش تولیدنمایندگان لوازم خانگی برای کسب مجوز نتیجه نداده، ولی آن ها خودسرانه فهرست تازه قیمت های خود را در دو هفته اخیر ابلاغ نموده اند.

پیگیری ها از سازمان حمایت نشان می دهد آن ها درحال حاضر مشغول آنالیز گزارشات روزانه سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران هستند، به نحوی که صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفته است ما به صورت روزانه بازار را رصد نموده و گزارشات را از تغییرات قیمتی و درج قیمت تولیدنماینده به سازمان حمایت ارسال می کنیم، در نهایت سازمان حمایت با آنالیز گزارشات دریافتی اعلام می نماید که تغییرات قیمتی دربازار لوازم خانگی مطابق قانون هست یا خیر و اگر مطابق قانون نباشد برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که شما روزانه بازار لوازم خانگی را رصد می کنید به عبارتی از 20 دی ماه که فهرست تازه قیمت ها به بازار ارائه شده گزارش آن را به سازمان حمایت ارسال نموده اید، ایا هنوز سازمان حمایت پاسخی به گزارشات روزانه شما از بازار نداده است؟ گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز مشغول آنالیز گزارشات دریافتی هستند.

البته پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درمورد شرایط فعلی بازار به خبرنگار تسنیم می گوید: با صحبت های مقام های مسئول وزارت صنعت تولیدنمایندگان قیمت ها را برگردانده اند و فروشندگان براساس قیمت های قبلی محصولات را به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه هنوز فهرست سه ستونه قیمت لوزام خانگی به وسیله تمام شرکت ها اجرایی نشده است، اضافه نمود: باید این فهرست 3 ستونه در واحد های فروش در معرض دید خریدار قرار گیرد تا در نهایت محصول با قیمت بالا و غیر منطقی در اختیار مصرفنمایندگان قرار نگیرد.

اظهارات این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان درحالی مطرح می گردد که بازار هنوز با فهرست تازه افزایش قیمت ها روبرو بوده و تغییری در برگرداندن قیمت ها به وجود نیامده است. خبرنگار تسنیم برای آنالیز این موضوع سری به بازار لوازم خانگی زده است تا از نزدیک تغییرات قیمتی را جویا گردد.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی که نمایندگی یکی از شرکت های تولیدنماینده این حوزه را در اختیار دارد با گلایه از اینکه بازار در رکود به سرمی برد و خبری از مشتری نیست به خبرنگار تسنیم، می گوید: از اواخر دی ماه شرکت فهرست های تازه را به ما ارسال نموده است به عنوان نمونه قبلا قیمت لباسشویی 9 میلیون و 900 هزار تومان بود که ما با تخفیف 10 تا 12 درصدی آن را از کارخانه تحویل می گرفتیم و در نهایت محصول را 8 میلیون و 910 هزار تومان خریداری می کردیم. اما در حال حاضر قیمت لباسشویی 11 میلیون تومان شده که با لحاظ کردن تخفیفات این محصول 9 میلیون و 900 هزار تومان در اختیار فروشندگان قرار می گیرد. اما نکته مهم اینجاست ما برای فروش باید تخفیفات زیادی را به خریدار اعلام کنیم تا در نهایت ترغیب به خرید گردد.

وی با اعلام اینکه ما نمی توانیم با توجه به رکود بازار قیمت های تازه را اجرایی کنیم، اضافه نمود: با شگرد های خاص و تخفیفات سعی می کنیم محصول را به فروش برسانیم.

وی با اعلام اینکه انبار های ما مملو از کالا های چندماه گذشته است، گفت: تولیدنماینده در این شرایط رکود با هزینه سربار روبروست که در نهایت مجبور به افزایش قیمت ها شده است ما امروز نتوانسته ایم خرید های سه ماه پیش خود را به فروش برسانیم. چرا که جو روانی بازار باعث شده مردم تصور نمایند قیمت ها کاهش خواهد یافت درحالی که اینگونه نیست.

فروشنده دیگری با تأکید براینکه اگر قیمت های تازه به قیمت های قبل برگشته باشد باید شرکت فهرست تازه را به ما اعلام کند، اضافه نمود: هنوز چیزی به ما اعلام نشده و ما با قیمت های تازه خرید ها را از تولیدنمایندگان انجام و به خریداران تخفیفات زیادی می دهیم تا بتوانیم محصول را به فروش برسانیم.

در حال حاضر بازار لوازم خانگی در بلاتکلیفی قیمتی و رکود در معاملات روبه رو است از یک طرف تولیدنماینده با توجه به هزینه های سربار قیمت ها را تغییر می دهد و از طرفی فروشندگان نمی توانند محصولات را با قیمت های تازه به فروش برسانند، چون خریداری وجود ندارد. این در حالی است که با رسیدن به ماه پایانی سال باید بازار این کالای مصرفی رونق داشته باشد، اما متأسفانه در این شرایط نه تولیدنماینده و نه فروشنده و مصرف نماینده از شرایط راضی نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصمیم خودسرانه تولیدکنندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم خودسرانه تولیدکنندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید